August 13, 2010

~Diari 3 Ramadhan 1431H~

Sudah 3 Ramadhan hari ini..Pejam celik, pejam celik, tup tup 30 Ramadhan...Wah2x..Mintak jauh la aku tergolong dalam kalangan yang rugi.Tapi memang ada ciri-ciri pon..sob3x..=(


Mahu tahu kenapa aku cakap macam tu?Sebabnya, aku banyak habiskan masa hari ini dengan tido je tawuk..Tahpape betul la rasanya.Bangun2 tido terasa lemah satu badan..Kalu bangun2 tido, terasa lemah tu maknanya anda terlebih tido..Ada paham??Dah la hujan..Manakan tak yer la terlajak2 tido..Konon2 yer nak baca journal2 yang berlambak tuh..Bagaikan ingin mencapai bulan di angkasa..Berangan je lebih.Bahaya betul la kalu tak ada kelas neyh..Begitu la jadi yer..


Hari ini dalam perancangan nak pergi berbuka kat Balai Islam..Tak best pergi beli makanan kat bazar.Abis duit aku..Bak kata orang, rezeki jangan ditolak.Musuh jangan dicari..Ada makanan free nak jugak pegi beli..Apake hei yer yong??hahah~~


Lepas berbuka n solat Maghrib terkejar-kejar la aku pegi surau Harmoni..Begitu la rutin aku tiap malam sepanjang Ramadhan ni..Tak ada rezeki lagi nak berterawikh kat Balai Islam..huhuk~






Sebagai pesanan untuk diri aku dan sahabat2 sekalian :


Jangan membanyakkan tidur pada siang harinya dan makan pada malamnya, bahkan bersederhanalah pada kedua-duanya bagi menyelami kejerihan lapar dan dahaga. Dengan demikian sanubarinya terkawal, keinginan nafsunya kurang dan hatinya ceria. Itulah rahsia dan intipati puasa yang perlu dicapai.




p/s: Siputa saya sayang kamu...^_^







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...