May 12, 2011

myMetro | ‘Suka hidung abang Salih’

Hebat beno rasanya bila tengok lelaki kawen banyak nie (tak lebih dari 4 ler)..Kalu kahwin 2 pon kite dah rasa cayalahh!..Apatah lagi bila kawen 4, kan?Memang Allah dah ciptakan kaum lelaki untuk berkasih sayang dengan 4 orang isteri.Dan memang lumrah fitrah seorang perempuan untuk setia pada yang satu (suami)..Dan beruntunglah wanita2 yang sanggup bermadu ni.Payung emas menanti di akhirat sana.


TAPI...Memang banyak 'tapi' bila nak bincangkan hal nie.Hubungan suami isteri ini sangatlah rumit bila nak diperkatakan..Masalah cerai-berai, masalah suami ada perempuan lain, masalah isteri yang menggatai dengan teruna..Macam2 lah.Belum lagi masalah yang guna bomoh2 lagi.Yang tu lagi dahsyat citer yer..


Manusia tetap manusia..Tidak ada yang sempurna melainkan DIA..Hidup berpoligami.Tanya pada diri lah wahai lelaki2 disana.."Mampu ke nak berlaku adil?"Kalau mampu ALHAMDULILLAH..Kalau tak NAUZUBILLAH..Janganlah nak naya perempuan..


Dulu aku ada terbaca artikel pasal hidup berpoligami ni..Sunnah hidup berpoligami Nabi MUHAMMAD SAW..Baginda hanya berpoligami apabila Saidatina Siti Khadijah meninggal dunia..Maknanya disini, kalau betul2 nak ikut sunnah, isteri pertama dah meninggal baru la boleh berpoligami..Sekadar pandangan untuk dikongsi bersama.


Panjang lebar pulak aku bercolateh kali ni..Haha~Just nak say a huge CONGRATULATION to Salleh Yaakob..Sebabnya terbaca Metro hari ini yang cakap dia bakal kahwin lagi..Isteri yang ke-4!!!!Hahah~!

Sini haa baca : myMetro | ‘Suka hidung abang Salih’

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...