September 13, 2009

~BAKTI SISWA 09~ [BUBUR YG DILAMBUKKAN]




















Semalam yakni 12 September bersamaan 22 Ramadhan, kami student2 ISSB 232 telah bertungkus-lumus mengerah keringat membuat bubur lambuk sebanyak 5 periuk besar..Program ini diadakan dengan kerjasama Majlis Desa2 di Muadzam Shah ni.Terima kasih pakcik2 sume..pakcik2 sume mmg sporting la..semuanya bermula pada malam 11 september(mcm famous je tarikh ne) lg..ktorg bersama2 merewang(loghat johor ne) menyiapkn sume bahan2 bubur lambuk yg akan dimasak keesokan hari yer..

Keesokannya, kami yang telah dibahagi sejak dari awal kepada 5 kumpulan(tu sebab ada 5 periuk je), menyempurnakan tugasan dengan menyiapkan bahan2 yg patut dimasuk ke dlm periuk gajah 2(pe rs ek klu masak sup gajah?).n dipendekkn cerita akhirnya sume keja berjalan lancar..dr proses masak-memasak hingga la ke proses penagihan.sebanyak 2000 bekas(if i not mistekan la) telah berjaya disedekahkan kat student2 n juga warga Muadzam Shah.aku n kwn2 tolong distributer edarkn kat Penginapan Ilmiah.ske2 je tahan kete org..naseb baek la dyorg tak langgar kami.student Indian n Chinese pon kami bagi..janji cepat habis..haha.

Tu jela nak cite kali ni..mudah-mudahan kerja2 amal sebegini akan diadakan lg..coz aku la org pertama yg akn hulurkn bantuan.just contact n inform je aku..kompen aku g py..InsyaAllah..aku nk gtaw 1 rahsia ne.program ni wajib..attendence diambil..dats y rmi org join..klu tak, jgn harap la..betul tak?


Opinion aku :-
  1. cograte pada AJK yg b'tanggungjwb ngan prog ne..xpecially ketua program yakni KHALIFMUJAHID kite..tahniah3x..
  2. smpi bila la gap betwen budak2 ex-foundatin ngan kami(dak2 yg masuk degree trus) nk b'kurang..aku tak tahu la mana silap ye.tp mmg tak boleh masuk langsung..salah kami ke o salah dyorg yg mcm memandang rendah kami ni..(hebat sgt ke dyorg 2?rs ye aku hebat lagi..hua3x..perasan betul)
  3. nape ek AJK ye asyik orang yang same jer?dah tak ada orang lain ek?ni aku tak berapa puas hati..bagi la peluang kat org lain juga..masih ramai yang layak even antara dyorg memang ramai yang layak.
  4. maap kepada yang terasa o merasa..aku harap segala pe aku katakn ni dapat diambil sebagai teguran yg membina.think out of the box k..uniten kn generate professional(yeker??)



~SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK~
~TINGKATKAN AMALAN, KURANGKAN KEMUNGKARAN~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...