September 29, 2009

~AIDILFITRI OH SYAWAL~


Tup tap tup tap dah 10 Syawal...bermakna cuti raya ini dah hampir ke penghujungnya..bermakna kakak aku akan pulang ke Belfast, UK kembali..bermakna ntah bila boleh balik kampung lagi..bermakna aku akan menghadapi hari yang mentensionkan lagi...0HHH, TIDAKKK!!!

Takpela..kita ketepikan la dulu itu semua..entri kali ni aku nak cerita kelainan n keunikan yang berlaku pada SYAWAL kali ni..iaitu...

  • raya kali ni ramai sangat tetamu datang..pelik lagi ajaib sungguh..hinggakan kami sekeluarga tak g beraya ke umah opah..kebiasaannya pada hari raya pertama kami sekeluarga akan terpacak je kat umah opah..tp taun ne tetamu yg datang tak dapat ditepis2..isyh3x.(tetamu membawa rahmat dong)

  • KAKAK ku sayang pulang beraya..sonok2..rindu giler kat dier..staun 2x je dapat balik..tu pon kalu dier ada masa nak balik ke m'sia ne..FYI, dia n famili nyer stay kat Belfest, UK..dia n her husband bekerja kat sana..bila nak balik sepenuhnya tak taw la..huhu..

  • disebabkan kakak ku balik m'sia..so, dapat la jumpa ATHIRAH HANEE...dah besar dier..dah pandai bercakap pon..dengan bahasa yang kadang2 jer dapat difahami..haha..tirah, jangan lupa mak teh ye..sayang tirah.

  • taun ne kakak ku tak bagi duit raya pon..taun lepas dapat..tp duit UK(pound)..tahpape je..taun lepas dia bg 20 pound n RM10..first time dapat duit raya macam tu..sebagai ganti tak dapat duit raya dia bagi kami adik-beradik lampu tido n rantai (abang aku tak dapat la makna ye)..lawa..cecair dalam tu boleh gerak2...jakun jap (bak kata cik fujita kite).


  • 24 Sept yakni 5 Syawal besday abahku n his twin yang ke-53..kebetulan ada gathering famili masa tu..so, ktorg 2 famili (famili aku n famili pak uda aku) celebrate la besday mereka..kami beli kek tiramisu cop secret recipe py..mantap woo..selamat hari lahir abah n pak uda.semoga abah n pak uda sihat selalu n sentiasa di bawah rahmat Illahi..amin..

  • hari raya ke-3..aku buat 1st tyme ye g beraya ke rumah kawan2 laki masa sekolah dulu..yakni rumah roy n rumah nabil..tiap taun si roy tu semangat jer nak dtg umah aku..tp aku ngelak jer..haha..sebelum ko nyerang umah aku bek aku serang umah ko dlu roy..wakakaka..selain tu aku g beraya umah ezzah, kina n siti zuriatul..rumah shu je tak g.tah bila nak g beraya umah dia tah..asyik dia je datang beraya umah aku..huhu.

  • dapat jumpa shuhada amira (minah senget sebelah)..hehe..aku rindu r kat dier..kalu dulu asyik berkepit je ngan dier..sekarang ne sudah berjauhan..huk3x..jarang2 je dapat jumpa..dapat jumpa pon tyme raya..padahal duk 1 daerah je kowt...dah cuti lain2.nak wat cmne.

  • raya ke-6..sepupu aku kahwin.satu2 sepupu aku kahwin...yang besar la.aku kecik lagi..so, lambat lagi la tu..haha..pasni macam turn kakak ku yg second jer.tp dia tak ada calon lagi la..ada sape2 berminat?meh cni aku nak interview...pastikan anda seorang yang betul2 layak.sebab wat masa ne aku tak mahu kakak ku tu kahwin lagi..huhu..macam sedih je kalu dia kahwin.. =(

Itu jela yang dapat difikirkan keunikan raya kali ini...moga raya kali ni bukan la raya yang terakhir buatku..namun, tiada siapa dapat menjangkakan...kan?

Masih tak lambat kan untuk aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI tuk sume..segala salah silap aku minta maap dari hujung rambut hingga la hujung kuku kaki aku ni..kepada sesiapa yang terasa, merasa n merana dengan apa2 yang aku tulis or cakap harap jangan simpan dalam hati ye..sama2 kita saling memaafi yer..moga ALLAH merahmati kita semua.

Dan kepada cik FATIEHAH yang aku sayangi dan juga yang tengah buzy ngan expoconvo dia tu...org minta maap zahir batin ea.rasa ye rul la kawan yang paling org banyak wat salah.maap ye sayang..org taw mesti rul maapkan orang kan?hehe...sayang awak!!

Akhirul kalam...salam AIDILFITRI semua.



p/s thanks ezzah 4 de nice pict..ssh2 je email..hehe.. =)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...