October 13, 2009

~FATIEHAH SENGET OTAK TERBALIK~


Padan muka dier...title pon dah bombastik..HAHA..

Baik, ceritanya macam ne...cik Fatiehah ne datang melawat aku pada ujung minggu baru2 ne..SERONOK..Memang seronok sangat bila dia datang..Nak taw nape seronok?Sebabnya aku windu bangat sama ini minah senget otak terbalik..Bukan ye senang nak jumpa..buzy yer mengalahkan orang koporat.

Kebetulan plak Jumaat yg lepas ada konsert amal kat Uniten ne..ada UNIC, INTEAM, RAMLI SARIP, USTAZ ZAMRI MANTOP n AIMAN akedemi nasyid (budak u cni..kat luar punya la selekeh..ats pentas bukan main ensem yer)..pasal konsert ne nanti ye aku explain dalam entri yang keseterusnya.Back to de main point kita..after konsert tu abis minah senget tu tido la dalam bilik aku..(ne kes pendatang tanpa izin ne)..berlayarlah kami di alam mimpi (tido la 2 makna nyer).

Keesokannya, cik fujita kita ne kena pergi keratong.kawan dia ada wat open house..dia cakap kawan dia tu nak tunang.pepandai dia je..padahal tak tunang pon..dia yang nk tunang sebenarnya.ngan KUCAI (teeeet!!!)..Nak taw tak pe perasaan aku tyme dia nak pergi tu??sebak bukan main taw tak.rasa nak pecah je empangan mata airku ni..tapi aku tetap maintain.macho wo..hehe..mana tak yer.datang kejap je pon.sibuk je ngan kawan UMP dia tu..nak sembang2 n bermesra2 pon tak sempat..

Takpela kn...dia lebih pentingkan kawan2 UMP dia tu.nak wat mcm mana.aku anta jela dengan hati yang rela ke kereta yang dia nak tumpang pergi Keratong tu..tapi aku sempat cakap kat dia.."pas g keratong tu datang la sini balik"..even aku taw yg mend tu mustahil tuk dia tunaikan..dia banyak komitmen lain nak wat.ok...takpela lagi sekali..aku pikir, lain kali leh jmpa lagi..pas anta dia tu aku n de geng g pasar..

Huh!!tak semangat langsung aku nak berjalan kat pasar tu..nak makan pon tak ada selera..dalam tengah tunggu Kak Arie n Anum memilih buah, aku cakap kat Bika.."sedih r bika, kejap sangat dapat jumpa fatiehah"..nyaris2 nak menitik airmata..tp still maintain.macho kot..hehe..

Balik2 umah, minah senget tu anta mesej yg berbunyi "epa, org datang Uniten balik boleh?"(lebih kurang mcm 2 la kot ayat ye)..pergghh!!!rasa nak melompat setinggi langit je tyme dapat mesej tu (unsur2 hiperbola ada di situ ye)..mula2 aku ingat dia main2..bukan boleh caya sangat dia ne..nama pon minah senget otak terbalik.paham2 jela yer kwn2...hohoho...tapi dia maksudkan..Alhamdulillah.....kali ni dapat aku layan dia betul2.spent tyme betul2 ngan dia..before ne aku macam buzy skit.tambah lagi hari sabtu tu buzy ngan subject registration tuk sem depan punya class..macam anak terabai jer dier..cian...(sori ye sayang, tak ada niat pon nak wat cam 2).

Tup tap tup tap...mentari ahad menjelma..cepatnya masa berlalu...minah senget tu kena balik UMP jugak..isnin ada kelas..kul 3p.m dia naik bus..balik la dia ngan selamat..tinggal la aku kat Muadzam Shah ne.rasa nak ikut je dia balik UMP...tapi apakan daya..aku tak berdaya.aku pon ada komitmen kat Uniten terchenta ne (chenta la sgt).

Itu la kesah yang berlaku ujung minggu yang lepas..penuh bermakna..yang aku tak puas hatinya CIK SIPUT ni telah mengutuk aku dalam blog dier..hangin betul la.dia nak gtaw 1 UMP agaknya pasal aku...klik kat link ne (http://fatiehah.blogspot.com/2009/10/kesah-si-tempe-basi.html).memang otak senget betul la..abis sume kwn2 dia panggil aku tempe basi.sabar jela...kalau dia ada kat cni dah lme dah kena.sebab jauh jer....

Post yang kat bawah ne pon (NANGES TYME) dia yg post sendiri..pas2, pandai2 je relate ngan cerita kat blog dia 2..otak belit itu punya org..hati2 ye kepada sesiapa yang mengenali minah senget ne..abis la korang kena hentam..kalau jumpa ngan dia cepat2 la larikan diri...aku dah bagi amaran awal2..nanti kalau kena jangan salahkan aku...

fatiehah senget otak terbalik

Akhirul kalam tuk cik fatiehah kite :-
  • thanks sayang coz sudi datang Uniten yang serba kekurangan ne..
  • minta maap kalau layanan org kurang memuaskan
  • nanti datang lagi taw....baru la fair n lovely...banyak kali dah org g UMP tu..
  • tak nak la lawan pointer...org bukan ye hebat pon..stady molek2 deh..
  • sayang awak.....rindu awak...muahh3x.. =)


P/S kepada sesiapa yang tak puas hati..pendam jela dalam hati yer..sebab anda tidak boleh mengomen dalam blog saya ne..HUA3x..sekian, harap maklum yer. =p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...