March 4, 2009

~MENGUMPAT~

Em.....pe korang rasa bila mengumpat?seronok?bahagia?puas hati?kalu aku...aku akan rasa penat bila mengumpat..memang penat..rasa macam tak cukup o2 (oksigen)..sebab tu la kot mengumpat tu berdosa..tapi tak boleh la nak elak mengumpat ne..betul tak??sape sokong aku?

Sejak akhir-akhir ne aku selalu la mengumpat (dulu pon aku ada mengumpat juga..hehe..)..aku sedar aku tengah mengumpat..akan menambah dosa yang tak tertanggung ne..tapi aku mengumpat juga..kebelakangan ne semua orang buat perangai..kenapa ek?aku pon tak paham..sume macam dah tunjuk belang masing-masing..tapi aku ada buat perangai jugak ke ek?takut plak..dok sedap mengata orang, diri sendiri tak sedar dah wat silap.

Dari survey yang aku buat..sume berpunca daripada group assigment..sume orang bergaduh sebab group assigment..ntah la..macam-macam hal..ada yang sampai nak putuskan hubungan hanya kerana group assigment je..jangan la macam tu..memutuskan hubungan sesama saudara tu berdosa besar hukumnya (minta maap la kalau ada yang terasa)..aku tak suka bila sume ne berlaku..semua berpecah-belah..dari elok boleh bercakap tiba jadi tak nak pandang muka langsung..aku dengan "si dia"(refer post 'aku jahat ke') pon cuba nak berbaik balik..tapi dia plak yang macam tak sudi..tak pandang langsung ktorg ne..salah ktorg ke?tak paham tul la manusia ne...macam-macam kerenah, ragam.....

Kenapa ek dengan sem ne?aku rasa....rasa pe ek?serabut kepala otak..subjek 5 jer..tapi dah rasa macam ada 10 subjek je..urm...sebab ape ek?sebab makin banyak dosa yang aku dah buat kot...aku dapat rasa la rohani aku ne kurus-kering..lebih kurus daripada anum (hehehe)..kesian dekat rohani aku kan..aku tak bagi makan..tapi aku nak bagi makan macam mana?balai islam tu dah macam balai raya..susah sangat nak tengak ramai orang datang..tuk solat jemaah ke, tazkirah ke, kuliah agama ke....tapi nak salahkan sape?PPI ke?ke siswa-siswi UNITEN ne?aku rindu tul suasana dekat sekolah..senang je rohani aku ne nak makan..pergi je Pusat Islam an-Nur tu..confirm dapat makan rohani aku ne..huhu..kenyang plak tu...sampai tertido-tido masa kuliah kat pusat islam tu..haha..kelakar tul bila ingat balik zaman muda-muda dulu...

Eh...melencong lagi..aduh..payah tul la nak buat essay ne..asyik keluar tajuk je..kalu exam ne comfirm dapat telor..huhu..pe tadi?mengumpat ek?haa....sebagai konklusinya...kita janganlah menyusahkan orang lain kalau kita kita tak dapat nak menyenangkan mereka...duduk diam-diam..jangan sibuk dengan hal orang lain...(pebenda aku merepek ne?huk3x)...sekian..




2 comments:

nenek™ said...

hehehe...mengumpat untuk mngisi mse lapang... aku ske gk..

haifa said...

ceh...
ko mmg anim..
ske sgt ngumpat..
bila nk insaf ntah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...