July 6, 2009

~PERMULAAN BERWAWASAN~




Permulaan berwawasan, perak no.1...haha..tiba pula perak ek.aku teringat lagu ne.tyme kat sekolah dulu kena nyanyi lagu ini (PERAK NO.1) masa assembly..semangat je nyanyi..tapi, bukan itu yang aku nak ketengahkan untuk entri kali ne..

Baik...semester ke-3 kini bermula..bagi aku, bila sem baru bermula, maka segalanya harus dimulakan kembali.kenapa tidak??subjek2 sudah lain..lecturer juga lain.n kini aku berada di desasiswa yang lain juga..iaitu DESASIAWA HARMONI..sebelum ni aku menginap di DESASISWA ILMIAH..iaitu penginapan student yang paling dekat sekali dengan blok akademik..yang kebiasaan ye aku pergi ke clas dengan hanya berjalan kaki (tp kna b'jalan dlm 20min jgk la)..tapi kini....adoyai....aku hanya bergantung kepada bus kontot UNITEN jela tuk pergi class..jenuh la.kena bangun pagi2, berjalan kaki ke depan HARMONI n tunggu bus..silap hari bulan, aku tak pergi class sebab tertinggal dengan bus..HAHAHA.

Aku nak refresh jap..masa awai2 sampai di HARMONI ne, aku rasa macam berada di tempat asing.berbeza giler dengan suasana ILMIAH..design umah, susunan blok, tasik ye lagi..memang2 amat berbeza la dengan ILMIAH..sian kat aku..dah hampir setahun baru la dapat menjejakkan kaki kat sini..dengan bangunan2 UNITEN yang bersepah-sepah kat bandar Muadzam ne..manakan aku dapat nak melawat dengan sesuka-suki jer..

Overall ye, bagi aku...HARMONI ni leh tahan la..cuma yang tak puas hati ye..bilik dia sempit.nak buka almari pon susah..nak gantung baju pon tak tahu kat mana..gantung kat telinga baru tahu..tak ada sapa nak ngaku kawan plak..hehe..

Itu jela yang aku nak citer kali ne..moral of the story is..nothing in this world permanent.everything will change either in the good way or else..kita tak akan maju kalau kita tidak berubah.tak kan sampai bila2 pon nak berada di takuk yang lama??berubahlah kepada yang lebih baik..setiap kejayaan ada pergorbanan ye..betul tak kawan2??so, terima la sesuatu perubahan atau takdir itu dengan hati yang redha..insyaAllah..segala ye berjalan lancar..

~sayunara~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...