July 12, 2009

~1 SECOND THINKING~

Assalamualaikum sume....

Dah lama la aku tak berceloteh panjang kat blog ne kn...semua ini disebabkan kemalasan yang melanda diri n keadaan internet yang lambat macam siput muadzam..almaklum la, mana ada wireless..nak online pon kena cucuk...guna cabel..ciankan???padahal bayar beribu2..isyh3x.

Cukup la 2..kutuk-mengutuk setakat ini saje..asyik nak tambah dosa kering jer..haifa, haifa...insaf la..huhu...

Aritu, aku ada bersms ngan bespren aku..sms punya sms terkeluar plak topic lesbian.macam mana boleh lepas ke topic tu?itu rahsia ktorg berdua je..orang lain tak leh taw..hehe..

Pastu, semalam kawan aku iaitu aqish..tyme tu ktorg tengah makan kat area Bedah Corner 2..tiba2 dia cakap..."nape la tak ada mesin pengesan gay??"...kak arie reply.."asal tyme marketing dulo ko xreka mend 2?"..tiba plak cakap pasal perkara ne...conpius aku..huhu....

Let's discuss dis topic nak??nak ke tak nak aku peduli pe..aku nak discuss jugak...hahaha (ntah pe dier yg d'gelak tah)..lesbian n gay..adik-beradik je ne..just, lesbian hubungan female n female while gay male n male..ini boleh kita satukan dalam 1 group yakni homoseksual o dalam bahasa ibunda ye hubungan sejenis..

Dewasa ini (mcm nk wat karangan b.m plak), nowdays (yg ne nak wat essay b.i), alyaum (ne karangan arab..haha..)...main2 plak aku ne..hubungan sebegini adalah dilarang oleh ALLAH..dikeji n malah dihina oleh NYA...firman-NYA...

Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: "Patutkah kamu melakukan perbuatan Yang keji, Yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? * Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu Dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum Yang melampaui batas".(Surah Al-�Araf : 80 - 81)

Ce cuba korang try test pikir kenapa Allah melarang perbuatan terkutuk ini..setiap pengharaman yang telah ditetapkan di dalam ISLAM itu ada penyebab ye..ISLAM ITU KAN INDAH...sapa cakap tak indah..indah weyh..bersyukur la korang dilahirkan sebagai seorang ISLAM..hidayah yang dikurniakan oleh ALLAH itu bukan semua munusia dapat..dats why la nape kat dunia ne ada orang kafir..

Kembali kita ke pangkal jalan...nape Allah melarang??sebab macam mana zuriat nak berkembang kalu wat hubungan sejenis.boleh ke dapat anak?bayangkan kalu semua manusia wat hubungan sejenis...apa jadi kat generasi akan datang.apa jadi?memang tak wujud pon...nauzubillah min zalikh..dunia kiamat sebelum sampai kiamat..

Kita flash back pe yang terjadi kat kaum Nabi Luth..kaum yang mengamalkan hubungan sejenis.Allah telah menerbalikkan negara mereka..dahsyat kan?dahsyatttt...dan sekarang ne Laut Mati tu la hasilnya..if i not mistaken la..balasan Allah itu dahsyat..beringat la..Allah telah menjadikan setiap manusia itu berpasangan..lumrah manusia itu sendiri untuk ada perasaan kepada berlainan jantina..

Aku memang pelik la..macam mana la golongan2 ne boleh sampai ketahap tu sekali..dia laki.pasangan dia pon laki..pe yang dia ada..pasangan dia pon ada jugak..isyh...ntah la ..penin aku pikirkan masalah manusia yang ketandusan ilmu agama ne..tak tahu la sapa yang patut disalahkan...

So, bagi sesiapa yang ada berkawan dengan golongan2 ne..tegor2 la mereka..tapi aku tahu memang susah..apatah lagi dengan kawan..kalu tak mampu tegor kita serahkan la kepada pihak yang lebih berkuasa..jangan senyanp jer.alih-alih kita dapat dosa bersubahat plak..or de most simple way, berdoa moga Allah mengampunkan dosa mereka n dibukakan pintu taubat mereka.



p/s to my bespren never ever think bukan2 lagi ea...ape punya otak la..meh sini orang basuhkan..hehe..luv u.. ;-)









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...