March 9, 2009

~MAULIDUR RASUL 2~



Macam tak kena je pe yang aku post kali ne dengan lagu background ne..haha..tak pela...jangan pertikaikan ye..hehe..post kat bawah tu aku copy paste je dari...www.al-azim.com/masjid/rabiulawwal1429/index.htm..hehe...

sepatutnya pagi ne aku pergi join perarakan maulidur rasul dekat sini..tapi pagi tadi, macam tak larat nak bangun..badan aku sakit-sakit la..rasa nak demam pon ada..selesema dah memang ada ne..huhu..sedih juga la..dah lama aku tak join perarakan maulidur rasul ne..kali terakhir dekat sekolah dulu..kalu perarakan sukan tu selalu je join..

apa yang membezakan perarakan sukan dengan perarakan maulidur rasul ne ialah...dari segi ejaan perkataannya..hehe..kalau tak gtaw pon korang leh taw kan...perarakan maulidur rasul ne kita penuhi dengan selawat ke atas junjungan besar NABI MUHAMMAD S.A.W..kalau perarakan sukan pulak dipenuhi dengan..kira kanan kiri kanan kiri kanan..

sambutan maulidur rasul ne yang meriah ye dekat belah-belah pantai timor (kelantan n terengganu) ngan kat johor..
kawan aku orang johor.dia ada la cerita serba sikit sambutan maulidur rasul kat tempat dia..tiap tahun mesti ada perarakan..selepas je perarakan ada makan kat dalam talam..makan ramai-ramai..satu talam 4 orang..bes kan..aku pon tak pernah rasa makan kat dalam talam macam tu..

bagaimana pon cara sambutan ye yang penting diri kita ne..perbanyakkan la selawat ke atas nabi kita..moga-moga di akhirat nanti kita tergolong dalam golongan yang mendapat syafaat Baginda..selawat tu tak kan tyme hari maulidur rasul je..setiap masa sepatutnya kita berselawat ke atas Baginda..sebagai tanda kasih dan sayang kita terhadap baginda..

aku ne cakap je lebih..padahal diri sendiri pon tak buat..huhuhu..kita sama-sama la beringat..sabda Allah dalam kitab-Nya..demi masa.sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh..mereka berpesan-pesan kepada kebenaran...so, kesimpulannya..lu pikir la sendiri....:p



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...